vrijdag 17 februari 2017

[SCHEEPJES CAL HYGGE] Blog 2: Bobbelsteekjes feest [WEEK 1]

Joepie! De eerste week van de CAL werd vrijgegeven op 15 februari. Inmiddels hebben veel mensen de eerste week al volbracht (sommigen zelfs al drie keer in drie verschillende kleuren) en ik ben gisteren (16-2) ook van start gegaan in de kleur Jewel.

En toen werd ineens 'the final Edition' vrijgegeven, onder de naam Girls Night In! Dat zorgde wel voor een flink baal momentje bij mij, want hij is gewoon roze en paars! Suikerzoet maar zo leuk! En Chefwol heeft besloten ook deze kleur, die rond 14 maart wordt uitgeleverd, op te nemen. {KLIK HIER}






Omdat ik beloofd heb mijn voortgang te delen, doe ik dat met een paar foto's die ik gemaakt heb tijdens het haken van het eerste blok.




Ik heb besloten voor de eerste week niet de kleurvolgorde aan te houden die in het patroon staat aangegeven, maar de volgorde zoals op de foto hierboven. Ik vind de kleuren op deze manier namelijk veel mooier bij elkaar passen. Dus mijn Jewel krijgt een touch van Alexa. Zijn er onder jullie nog meer die wel een bestaande kit hebben besteld en toch de kleuren omgooien? Voor de komende weken moet ik nog even kijken wat ik doe, maar ik vond op deze manier dat alles veel beter past bij elkaar.

De bobbelsteek kende ik al, dus was niet echt een uitdaging, maar vooral leuk om te haken.
Ik zag dat hij bij sommigen niet helemaal oppopte, maar dit is goed op te lossen door de vaste na de bobbel lekker strak aan te trekken.

Ook heb ik gekozen om met haaknaald 4.0mm te werken. Ik heb geen proeflapje gemaakt en ik heb ook de maat niet opgemeten, maar het stukje wat ik gehaakt heb, heeft volgens mij een prima formaat. De Danish Mermaid ga ik echter wel helemaal doen zoals het hoort ;)

En nu nog even nadenken of ik nog een Girls Night In wil :)

Tot volgende week!

Liefs,

Alexa

4 opmerkingen:

  1. Eentje aan de muur, en eentje om de schouders, voor op een feestje. Geen gek idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb je straks geen tijd meer om te werken....

    BeantwoordenVerwijderen