zaterdag 1 februari 2020

Nieuws van Chefwol.nl - januari 2020


Zomaar een hele tijd geleden...

De laatste keer dat ik dit schreef was voor de nieuwsbrief van maart 2019. Op dat moment wisten we nog niet, wat er zou gebeuren in de maand erna - en dat ik zomaar een half jaar uit de running zou gaan.
Toch wil ik niet te lang bij het auto ongeluk van april 2019 stil blijven staan. Dat brengt teveel negatieve energie omhoog. Houd ik niet zo van. Sinds ik weer aan de slag mocht in oktober 2019 zijn we dus weer druk bezig om de webshop op te bouwen en bij te werken, en onze Alexa is bezig geweest met het schrijven van een supertof haakboek.

Amilishly Dolls - A rainbow colored collection of Amigurumi dolls.

Een regenboog collectie aan Amigurumi poppetjes. Niet alleen in kleur, maar ook in kledingstijl zijn de dametjes in dit boek kleurrijk.

Ik heb in eerste instantie het maakproces van een afstandje gevolgd - en genoot ik als ik bij Alexa was, van de poppetjes en het maakproces, waar zij volop mee bezig was. Een jaar - tussen alle bedrijven en beurzen door is ze er mee bezig geweest. Ik heb enorm veel respect voor Alexa, want zij zorgde er in de tussentijd ook voor dat Chefwol.nl na het ongeval bleef draaien, en dat de beurzen die ik niet af kon zeggen gedaan werden. En tussendoor groeide haar boek, wat in eerste instantie tweetalig zou verschijnen, tot een stevig exemplaar. De uitgever besloot om de twee versies te splitsen, dus naast het Nederlandse boek, komt er te zijner tijd ook een Engelstalige versie uit. Even terug naar het maakproces: Uiteindelijk kreeg ze mij zover, dat ik ook popjes ging haken. Wat is het tof, om een karakter in je handen te zien groeien, tot een mooie verschijning. Ze diept de stijlen uit en alles past bij elkaar. Ik heb groot respect voor Alexa - want alle foto's, ontwerpen en tekeningen die in het boek staan, zijn van haar hand.

Op 8 februari verschijnt dit prachtige boek. Bestellen kan via de volgende link: https://www.chefwol.nl/amilishly-dolls.html

Kijk daar ook gerust even, want er staan nog een paar mooie detail foto's van de popjes.

 Snowflake Wanten

Het begon met een filmpje, van een techniek die ik nog niet kende. Daar groeide eind vorig jaar een ontwerp omheen - gewoon van sokkengaren. Je kunt namelijk nog veel meer maken met sokkengarens, en dit mooie paar is daar een voorbeeld van.

De deelnemers in de afgelopen Midi club mogen dit ontwerp maken in handgeverfde garens - maar als pakket komt het in de webshop te staan met Metropolis van Scheepjes als basis. Zoals je allemaal wel hebt gemerkt, hadden we meer waterkou dan sneeuw- en winterkou deze winter, dus op een mooie dag zijn Alexa en ik samen het Rottemeren gebied in geweest om foto's te maken. Een compliment voor haar is op zijn plaats, want zij weet de perfecte plekjes te vinden voor de meest prachtige foto's.

https://www.chefwol.nl/snowflake-wanten.html

Soxx Look:
Kerstin Balke - beter bekend als Stine & Stitch heeft een vervolg geschreven op de Soxx boeken. Soxx Look focust zich ook op  onder meer cols en mutsen, naast de sokken die je inmiddels al wel kent.

In dit boek worden ook Fantomas garens gebruikt, naast de bekende Jawoll Superwash van Lang Yarns.

Sokkenclub Februari:
We hadden het idee om iets te gaan doen met kabels in de sokken. En in een gesprek liet ik vallen dat ik het Duitse woord voor kabels wel grappig vond. Zopf. "O, sop!" reageerde er eentje direct Zo werd Zopf sop en daarmee het thema voor de sokkenclub. Mijn lieve collega Martina Schimbach tekende de teltekening voor dit ontwerp, en ik schreef het breipatroon in twee talen. Zo werd het cirkeltje met Duitsland weer rond.

Je kunt je nog inschrijven voor deze editie.

Cocktails by the Sea

Afgelopen maanden hebben in de Chefwol.nl haken en breien groep ook in het teken gestaan van de Adventskalender. Annette en Patricia hadden er zo'n lol in, dat ze vertelden,dat ze dit het hele jaar wel zouden willen doen. Zij zijn de drijvende gedachten achter de Midzomer Kalender - waarin we in de maand juni af gaan tellen tot het moment dat de zomer gaat beginnen. Alexa verzon het thema, en we zijn nu al druk bezig met de voorbereidingen hiervoor.

Je kunt deze kalender haken, of breien. Het patroon komt in het pakket mee. (voor beide ambachten)

De bolletjes worden allemaal met de hand geverfd. Je krijgt dus allemaal een uniek project, want we maken er niet meer dan 40 - waarvan er in december 30 in de shop zijn gezet. Zijn die 40 pakketten op, dan is het echt helemaal op.

Ook stoppen we er wat extraatjes in, die met het thema te maken hebben.
Doe je mee?

Agenda

8 februari:

Boeklancering van Alexa's boek bij Wolcafé in Schoonhoven
13 tot en met 16 februari: Alexa is te vinden op de Handwerkbeurs:
13 en 16 februari: bij de stand van Wolcafé
14 februari: bij de stand van YLA
15 februari: bij de stand van Marlaine.

Chefwol.nl is helaas niet op de beurs aanwezig.

Bij leven en gezondheid hoop ik de volgende nieuwsbrief uit te kunnen sturen rond 28 februari 2020.
Geniet van het handwerken - en tot ziens in onze webshop!

Bianca en Alexa

PS; Wil je de nieuwsbrief in de mail ontvangen? Stuur dan even een berichtje naar info@chefwol.nl, dan voegen we je toe aan de mailinglijst.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten